Skip navigation

“Zeuven euro dertig”, zei het meisje achter de kassa.

Ik wist dat ik weer in het oosten van het land was. Of eigenlijk in het Oosten. Want dat moet dan met een hoofdletter O. De O is heel belangrijk hier.

Zo belangrijk dat deze aan het einde van veel woorden bijzonder lang wordt.
Men zegt hier dan ook geen Almelo, maar Almelooooooooooooooo.

Een bijzonder stadje aan de zijkant van het land.
En deze zijkant van het land wordt in de rest van het land bijzonder over een kam geschoren. Of je nou praat over Emmen, Winterswijk of Almelo. Voor de meeste mensen in de rest van het land ligt dat allemaal bij elkaar in de buurt.

Of nou ja misschien Winterswijk niet, maar Aalten zeker weten wel.

Terwijl ik op de automatische piloot vriendelijk bedank voor de zeeeegols en richting auto loop bedenk ik me dat een four-pack redbulls, een pak snickers
voor onderweg, een bami-pakket, een blikje Smac en een doosje druiven dus samen “zeuven dertig” kosten.

Op het bonnetje staat een totaalbedrag van zeven-komma-negentwintig, maar daar
doen ze niet zo moeilijk over hier in Almelo.

“Moe’j moar pin’n” , zeggen ze dan :)

