Skip navigation

Deeltje 5 geloof ik alweer. Via vrijalmelo.nl komen we op de site van de pva. De doelstellingen van deze partij zijn over het algmeen vrij duidelijk en helder. Bij sommigen heb ik wel wat kleine vraagtekens. Twee voorbeelden

…het algemeen welzijn van de Almeloërs te bevorderen aan de hand van de normen en waarden zoals die in de loop van de Nederlandse geschiedenis zijn ontwikkeld…

…..en de zorgelijke demografische ontwikkeling maken het noodzakelijk dat er…..

Wat zijn die ‘in de loop van de geschiedenis ontwikkelde’ normen en waarden dan? en wat is een zorgelijke demografische ontwikkeling? Maar goed,  hier gaat het dus eingelijk niet om, het verkiezingsprogramma dat hadden we moeten lezen. Dus alsnog.

De site opent met een tiental kernpunten. Het zijn slechts de laatste twee punten waar ik persoonlijk niet achter kan staan, sterker nog waar ik pertinent tegen ben. Deze punten worden verderop dan nog eens te uit en te na aangestipt, verhelderd of toegelicht.

Even verder lezend krijg ik een beeld van een hooivork met een aanzienlijke hoeveelheid hooi erop. PVA heeft ook nog de aspiratie (of is het nou inspiratie) om de landelijke politiek te beinvloeden. Gaat een beetje ver lijkt me, maar dat is dan weer mijn mening. (en waarschijnlijk niet de mening van MijnMening maar dat terzijde)

De kandidaten staan netjes met foto (m.u.v. Mevr. Almoes)  en korte bio op de site. Waarom is alleen Alice (kent u dat plaatje nog) in zwart/wit?

Een partij voor de ‘wilders-aanhang’ zeg ik kort samenvattend. Even verder zoeken op de internets leert dat vrij almelo bijzonder actief is op dit medium. Twitter en hun eigen site hebben meerdere updates per week. Ik heb zelfs al een paar ‘Google Ads’ gezien voor de website van vrij almelo.

Mijn voorspelling 1/35

