Skip navigation

Zo dan is het alweer tijd voor deel twee. We moeten ook wel opschieten, voor je het weet is het drie maart.

De beurt is aan het CDA. Net zoals de vorige “Bijdrage” beginnen we met een kijkje op de website van het CDA Almelo.

De website ziet er ‘profi’ uit. Nadeel daarvan was dat ik wel even moest zoeken naar de standpunten van het CDA Almelo. Via de knop ‘Uitgangspunten’ (ok zo moeilijk was het ook al weer niet) kom ik terecht op een kort verhaaltje over waar het CDA Almelo voor staat. De Bijbel (moet dat met een hoofdletter eigenlijk?), samenwerking, duurzaamheid en de gemeenschap zijn hier de steekwoorden.

Op het bijbelse aspect na staan ook hier geen dingen waar ik keihard tegen ben.

Mijn uitgangsgedachte over deze partij blijft gelijk. Is ook wel makkelijk natuurlijk het betreft hier een partij uit de ‘standaard partijen’. Toch heeft het CDA een aantal punten die ik niet had verwacht.

Via wat klikken op de site kom ik bij het verkiezingsprogramma. Voor mij : teveel tekst, geen kort krachtige lijst met punten (zie ik bij de vorige partij uit deze serie wel zag bijvoorbeeld) zag ik hier niet.

Even doorlezen en de actiepunten verschijnen. Goed te zien dat deze gegevens gebruikt zijn bij het opstellen van ‘stemwijzer – Almelo’ (zie ook mijn eerdere bericht). Wel even achtentwintig paginas.

Enige kreten die me opvielen :

“Het CDA is een moderne christendemocratische volkspartij”

“…nieuwe wegen inslaat waar altijd vaste waarden aan ten grondslag liggen…”

“….terughoudendheid in de verhoging van de lasten voor de burgers….”

“…voorstander van het gebruik van cameratoezicht…”

“…een bedrijfsverzamelgebouw (touchdown-center) tot stand brengen…”

Dan maar eens even verder googlen op “CDA Almelo”.  Grappig er is ook een cdaalmelo.nl i.p.v. de cda-almelo.nl. Toch wel even 2.830 hits.(154 afbeeldingen) De partij waarvan de landelijke variant de minister president heeft.

Voor mij een partij met een sterke verbondenheid met het geloof. Is dat wel Scheiding van Kerk en Staat? Een partij voor de democratisch christenen onder ons dus.

Voorspelling : 6/35

One Comment

  1. Voor een kort en bondig overzicht van standpunten van de deelnemende partijen kun je kijken op http://www.almelokiest.nl


Reacties zijn gesloten.

