Skip navigation

Zoals wij hier in Almelo een voetbalclub  hebben, hebben ze in pluskut FC Twente. Een voetbalcluppie dat nogal gesponsord wordt door de lokale overheid. Omdat er nu zoveel geld richting FC Twente is gegaan vindt de PvdA-Enschede dat hier maar eens wat voor tegenover moet gaan staan.

Het lijkt de dames en heren van de PvdA-Enschede dan ook niets meer dan redelijk dat de gesponsorde club haar naam moet gaan veranderen in “FC Twente Enschede”. Wat een geweldig idee! Niet dat je er als PvdA-Enschede ook maar iets mee opschiet, want wat hèb je er aan?

Los van de, in mijn ogen nutteloze, aktie ben ik het er wel helemaal mee eens. Misschien wil ik nog wel een stapje verder gaan, misschien zou FC TWENTE gewoon TWENTE ENSCHEDE moeten gaan heten. Laat dat ef-see er maar af. Misschien met een beetje sponsorgeld extra kunnen we er nog OLE OLE OLE achter kopen.

In Almelo doen we dat gewoon al jaren. “Heracles Almelo” heet dat voetbalcluppie van hier toch? Ik vraag me dan wel af hoeveel de “Gemeente Almelo” daarvoor heeft moeten sponsoren. En als al dat geld voor dat nieuwe stadium door de lokale overheid betaald moet gaan worden, hoe gaat “Heracles Almelo” dan heten?

