Skip navigation

Een onderwerp waar je wel over moet schrijven deze dagen. Over hoe vreemd de uitslag wel niet is. Over hoe je deze cijfers (vete plus voor PVV/D66, vette minnen voor gevestigde orde) moet interpreteren. Harry Potter die zijn felicitaties uitspreekt richting de winnaars met een gezicht nog zuurder dan ….. nou ja vul maar in.

Over hoe het toch kan dat ‘de Nederlanders’ zo massaal niet zijn gaan stemmen. En hoe dat kan. Over het feit dat men de legitimatieplicht tijdens de verkiezingen niet wilde versoepelen ook al lopen er veel mensen rond zonder legitimatie bewijs.

Zonder legitimatie bewijs? En dan toch stemmen? En was het dragen en kunnen tonen van een geldig legitimatiebewijs niet verplicht tegenwoordig?

Daar wil ik helemaal geen bits en bytes aan vuil maken. Wel wil ik een poging doen om te verklaren waarom ik denk dat er zo’n lage opkomst was afgelopen juni 4.

Het interesseert ‘de Burger’  gewoon geen ene fuck. Je kan het mooier zeggen dan het is (de afstand tussen de burger en de EU is te groot) maar dat is waat het volgens mij op neer komt. Het is niet dat ‘de Burger’  tegen Europeese dingen is. Maar dat ‘de Burger’ gewoon geen heil ziet in wat die EU meuk nou voor ze oplevert.

Wat interesseert mij het nou dat er een bordje langs de weg staat bij een of andere bouwput waarop te lezen is ‘dit project is mede mogelijk gemaakt door de europese subsidies’.

Europees voetbal, dat is pas interessant! Of het EuroVisie Songfestival! En een weekendje Brussel, Parijs of Barcelona!

Een zwikje politici die vanuit een bijna globale positie de lokale gang van zaken willen sturen omdat zij denken dat zij het beter weten kunnen wat bij betreft gewoon heel lekker krijgen wat ik ze wens!

Europa, vroeger waren zelfs de goden erop verliefd, het lijkt tegenwoordig of zelfs de varkens er geen brood meer van lusten :)

Misschien moet ik toch maar eens dat .eu domein gaan kopen : http://sn.eu  :)

