Skip navigation

Via de MaxiMedia kijk luister ik naar de raadsvergadering van de Almelose gemeenteraad.

Een live verslag gaat wat ver, maar indien dit in een PodCast te downloaden is hou ik me aanbevolen…..

Grappig was te horen waar de Almelose SP voor staat.
Je moet het hele verhaal gehoord hebben maar : “…..ik gun het iedereen maar een wethouder behoort dat niet te doen…..” en, zo nog mooier “…als het iemand van de SP-fractie was geweest, dan had ik hem geroyeerd…..” zijn toch kreten die de ware aard van het beestje wel laten zien :)

Iedereen is gelijk alleen sommigen zijn meer gelijk dan anderen was al een gevleugelde uitspraak. Na vanavond voeg ik hier de volgende aan toe :

“Iedereen is gelijk alleen sommigen zijn minder gelijk dan de anderen”

Hij klink mooier als :

“omnis est par aliqui est par minor “

Maar genoeg over onze SP vertegenwoordiger. Voor de rest is het een nog steeds een interessante bijeenkomst om naar te luisteren.

Dhr. Hummels zei ook iets treffends : We moeten ” uit de onderbuik moeten kunnen roepen over feiten die we weten zonder ons druk te maken over of we die feiten wel al mogen uitspreken”

Een interessante discussie.  Ik ben het denk ik wel met hem eens ook al zitten er haken en ogen aan. Misschien dat ik daar nog eens op terug kom.

Ik schakel snel weer over naar de webcast……misschien zie ik zometeen wel iemand met een schoen gooien :)

update : de motie van de SP is afgewezen

3 Comments

    • ad fundum
    • Posted december 17, 2008 at 8:04 am
    • Permalink

    Beste Barriculus,

    Ik heb ook de raadsvergadering gevolgd via de webcam en wil graag nog iets opmerken.

    1. Het optreden van deze heer van de SP was een aanfluiting en een blamage voor het vak van volksvertegenwoordiger. Hij zou er goed aan doen om zijn biezen te pakken richting Stalinovsk.
    2. Ik zou graag zien dat er een onderzoek wordt ingesteld naar de tipgevers van het VARA programma Zembla. Wiens belang moest deze soap dienen?

  1. Adje fundum,

    Goede punten, echter denk ik compleet onhaalbaar(helaas). De meneer van de SP maakt zijn termijn wel vol is mijn verwachting. Althans, vrijwillig opstappen zie ik hem nog niet.
    Zembla zal de tipgevers nooit openbaar maken. En dat hoort ook niet zo. Het zou we wel sieren als ze nog eens 10 minuten zendtijd aan Almelo zouden spenderen om een en ander te rectificeren danwel toe te geven dat men op basis van “niets” aan stemmingmakerij heeft gedaan……….of we dat gaan zien gebeuren valt nog te bezien :)

    • Bert
    • Posted december 18, 2008 at 8:15 pm
    • Permalink

    Mooie diskussie


Reacties zijn gesloten.

