Barriculus' Breviarium

Onregelmatig verschijnende columns en hersenspinsels

Questio Sentio

laat een bericht achter »

Voor alle 3 de lezers (dat is inclusief mij en meneer Geflitst) de volgende vraag :

Written by barriculus

november 7, 2009 op 1:40 pm

Geplaatst in Meningen

Getagged met ,

Oepzz & Erwin

met één reactie

Mooie woordenwisselingen  tussen Oepzz en Erwin op TCTUB.
Ik vindt de (hele lange) reactie van Oepzz helemaal geweldig, en ben het nog met hem eens ook. Om de drie-en-een-halve lezer van dit weblog dit niet te onthouden hieronder een “copy/paste” van de reactie van Oepzz. (voor je het weet haalt TCTUB het er weer af, dat doen ze soms wel eens)

Oepzz, je bent mijn nieuwe held :) Mocht je interesse hebben om meer van dat soort teksten te delen met de ‘goegemeente’ laat het me weten op ‘barriculus@gmail.com’. Het zou niet gek zijn om een schrijfgenoot erbij te hebben……

@Erwin
(quote: “Wat ik wél lees is dat mensen zich kunnen voorstellen dat iemand op een gegeven moment tegen alle muren oploopt, het bloed onder de nagels vandaan wordt gehaald en daardoor compleet flipt. Daarnaast is de strafmaat buiten alle proporties en ook hier zie je de invloed van het lokale bestuur op de rechterlijke macht.”)

Lees je eigen quote eens, en dan de eerste vier regels van mijn eerdere reactie. En zie… dat je zelf ook besmet bent! Juist dit soort opmerkingen geven ruimte aan eigen-richting; eigen rechter spelen door naar wapens te grijpen. Als dit is wat je huldigt, krijg je dat wat je verdiend.

Het is meten met twee maten: Brandstichting, gijzeling en bedreiging werden door onafhankelijke rechters die ons Strafrecht (!) handhaven bestraft. Dit gebeurde niet, ik herhaal NIET door ons lokale bestuur. Detail: de droge klik van het wapen (poging tot MOORD, meneer Erwin! Lees de verslagen van het proces (eerder in deze krant) bij de STRAFrechter er maar eens op na.) werd niet bestraft. Ben op dit punt benieuwd of daar in een hoger beroep anders over beslist wordt, want dan valt het vele jaren hoger uit.

Fout bestuur mag nimmer een grond of verzachtende omstandigheid zijn voor dergelijk crimineel gedrag. Anders kunnen we de tent wel sluiten. Of krijg je, als je daar anders over denkt (“ik kan het me wel voorstellen…”), wat je verdient…

Door alles simpelweg af te doen door te suggereren dat alles en iedereen corrupt is (want dat is de strekking van jouw opmerking “…de invloed van het lokale bestuur op de rechterlijke macht.”), plaats je jezelf wat jouw kijk op de rechterlijke macht buiten de realiteit. Als je zelfs daar aan twijfelt, is er ook geen democratische samenleving meer. En is verder discussiëren totaal zinloos. Wie het zo benaderd heeft, wat mij betreft, een bord voor de kop.

Wat O. gedaan heeft, is wat mij betreft buiten alle proporties. Hoe langer hij vast zit, hoe beter. Almelo mist er niets aan. Nogmaals: niet zijn eerste WAPEN-feit! En dàt is wat voor mij telt!!!

Criminelen mot ik niet in mijn stad. Wellicht dat die achtergrond, ook juist de drive voor de gemeente geweest is om deze meneer bij wijze van topje van de horeca-ijsberg, de voet dwars te zetten.

Misschien een idee om met dat in je achterhoofd nog eens een blik te werpen op ALLES met betrekking tot de achterGRONDEN om geen vergunning te (mogen…?) verlenen aan De Rechter. Want dáár draaide het om. Niet over de vraag of de gemeente (pas daarna, in het verlengde van argumenten om geen vergunning te verlenen) O. ‘dwars’ heeft gezeten. Wat was er eerder…

(Eigenlijk een rare discussie: op naam van O. zou een vergunning nooit komen, maar op naam van zijn vrouw, toch??? Heeft iemand zich in de openbaarheid ooit wel eens afgevraagd waarom? En dáár dieper, veel dieper, over nagedacht??? En zou dat het dilemma van de gemeente zijn geweest??? Want alleen O. wordt overal als de ondernemer gezien, toch??? Dat meisje, die medewerkster van De Rechter, die sprak ergens over in Zembla. Alleen betrok zij het daar genoemde onderzoek op de verkeerde persoon, namelijk zichzelf…)

Dat er meer horeca zonder vergunning draait, is geen geheim. Of dat juist is? NEE! Ik kan alleen maar hopen dat ons toekomstige bestuur, bestaande uit Almeloërs (want tenslotte bepaald de gemeenteRAAD; iets wat bijna iedereen hier vergeet), naar andere horeca en in andere aangelegenheden net zo doortastend wordt.

O’s handelen wil ik dus in het geheel niet betrekken in de discussie omtrent het gedrag, beleid en ander handelen van ons lokale bestuur. Dat dat heel anders moet, lijkt mij volkomen duidelijk. Ik ben dan ook blij dat bijvoorbeeld bestuurders die in hun nadagen deze stad met een raar hotel willen opzadelen, vertrekken. Dergelijke proefballonnetjes mogen van mij de wereld uit. Ik heb liever een bestuur dat doorpakt. En ze hebben nog heel wat werk te verzetten, hier in Almelo…

 

Written by barriculus

november 7, 2009 op 1:23 pm

Geplaatst in Via-via

Getagged met , , ,

#009/029

laat een bericht achter »

booschappenbriefje

Written by barriculus

november 7, 2009 op 12:57 pm

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

Getagged met , ,

Platea Funis

laat een bericht achter »

Ik dacht dat dit verhaal op de  TCTUB toch wel weer een nominatie waard zou zijn. Jongens spannen touw over de weg. Meisje met scooter komt te vallen.
Maar het schijnt toch niet zo uniek te zijn volgens “het internet“.

De daders zijn opgepakt door de politie. Welke straf krijgen zulke jochies hier nou voor? Ik weet er wel een. Een fiks aantal uren dienstverlening (blaadjes vegen, bushokjes schoonmaken,….) en een eendaagse celstraf op oudjaarsdag!

 

Written by barriculus

november 7, 2009 op 10:38 am

Geplaatst in top-10 nominatie

Getagged met , , ,

Nidor enim Gratia

laat een bericht achter »

Als het nou toch Heracles supporters waren geweest dan was dit een hele mooie nominatie geweest voor de TOP-10.

Politie deelt als dank boete uit (hier en hier)

Written by barriculus

november 5, 2009 op 8:21 pm

Geplaatst in Via-via, top-10 nominatie

Getagged met ,

Luminarium Reverto

laat een bericht achter »

Miljaar,

De schrijfsels van Barriculus waren zowaar dubbel geflitst afgelopen week.
Meneer Geflitsts, (ik denk ondertussen dat U een meneer bent, maar ik kan er naast zitten) bedankt voor het blijven ’spammen’ van de URL van deze site op/in het TC Tubantia.

Verwonderlijk dat U met zoveel stelligheid weet te beweren dat de aanname van een van mijn vorige ‘nominaties’ terecht was, maar bedankt voor de info.

Komen we bij de nieuwste nominatie. Hij is eigenlijk ook weer te makkelijk. Ik las op tctub, en diverse ‘twitter-streams‘ over TON-Almelo.

Alleen de uitspraak al dat er alleen nog maar Nederlands in het Gemeentehuis gesproken dient te worden is al een nominatie waard. Hoe haalt zo’n partij het in zijn hoofd!

Ik heb een (ludiek) tegenargument : Hoe moet dat dan met niet Nederlands sprekende gijzelnemers vrijheidsberovers?

Maar alle gekheid op een stokje : Trots op Nederland met lokale ‘extreem-rechts-sympathisanten’ ik geloof dat het toch niet zo moeilijk bleek om de vorige nominatie te overtreffen :)

 

 

 

Written by barriculus

november 1, 2009 op 8:13 am

#009/027 en #009/028

laat een bericht achter »

Kom maar niet aan al dat scannen toe….. Hier nummer zeventwintig en achtentwintig.

scannen0001

Written by barriculus

oktober 20, 2009 op 8:03 pm

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

Getagged met ,

Basketballers Bodyguards

laat een bericht achter »

goedplan

Dacht ik even dat de basketballers als een soort van vrijwillige bodyguard gaan optreden….

Written by barriculus

oktober 20, 2009 op 7:58 pm

Geplaatst in Uit de krant

Getagged met , ,

Top 10

laat een bericht achter »

Het gaat echt heel moeilijk worden om nu nog een nominatie te vinden die hier overheen gaat.

Sjonge jonge jonge jonge.

top10

Ik hoop maar dat er iemand is geweest die zich voor heeft gedaan als Henny en dat men
bij TCTUB dit gewoon klakkeloos heeft overgenomen.  Indien Henny dit wel zelf heeft geschreven is het einde voor mij zoek.

Zijn er dan misschien nog meer ondernemers  in Almelo die het normaal vinden om vuurwapens te gebruiken om ondernemersplannen kracht bij te zetten?

Mag ik politie/justitie dan vragen om hier een onderzoek naar te doen? En om deze lijst dan openbaar te maken zodat burgers die nog wel een soort van normen en waarden hebben kunnen kiezen waar de euros gespendeerd worden?

Ik neem nog maar eens een kijkje op de foto-pagina van DollePret. Misschien zie ik wel wat systeemplafondtegels (3x woordwaarde, 2x letterwaarde) losliggen……..

Written by barriculus

oktober 11, 2009 op 9:27 am

Vabula celo

laat een bericht achter »

Kijk nou! Dat is een goede vangst. Wat ik dan alleen niet snap:

De politie doet nog onderzoek naar de eigenaar van de kwekerij.

Al die panden daar op het bedrijvenpark worden toch door iets of iemand gehuurd ofzo toch? Of ben ik nou gek.

Written by barriculus

oktober 3, 2009 op 7:06 am

Geplaatst in Klagen

Getagged met , ,

Prior Praeses

laat een bericht achter »

Op  TCTUB lees ik over onze nieuwe burgemeester. Ik vraag me af of ze daar bij tubantia ook hier research hebben gedaan  om tot de lijst te komen van haar functies als lid van het dagelijks bestuur Stadsregio Rotterdam (om de paar maand besluit men daar iets, en in juli was ze niet aanwezig)

Ook als lid van de Veiligheidsregio Rotterdam-Rijnmond(in dagelijks bestuur en algemeen bestuur). Volwaardig lid van een provinciale Stuurgroep voor biblitotheken.

Voorzitter van de Intergemeentelijke Brandweer – Zuid en het Bestuurlijk Justitieel Overleg (Feijenoord – Ridderster) en in de Raad van Advies Cephir.

Het is  toch wel raar om een een burgemeester te hebben die niet in hetzelfde stadje geboren is als waar hij (of zij) burgemeester van is.

Written by barriculus

oktober 2, 2009 op 8:56 pm

Geplaatst in Uit de krant

Getagged met , , , ,

Niet zoveel “vechterie”

laat een bericht achter »

Wat een prachtig stukkie geluid om naar te luisteren. Hier de link

en dan gewoon op Opname 2 drukken.

Alle andere opnamen zijn via deze kaart te beklikken.

Written by barriculus

september 30, 2009 op 8:19 am

Geplaatst in Via-via

Getagged met ,

Nieuwe Almelose Regels?

laat een bericht achter »

En dan hier, deel een van “Nieuwe Almelose Regels?” :

Opgepakt door de politie in een auto zonder geldig rijbewijs? (via TCTUB) :
Auto in beslag nemen, auto verkopen en vervolgens dit geld gebruiken voor weet ik veel wat.

Geef het desnoods aan de voedselbank of betaal hiermee de bezuinigingen.

Ik denk dat er dan ineens en boel minder mensen zonder rijbewijs in een auto gaan rijden met alcholol.

Written by barriculus

september 22, 2009 op 8:51 pm

Geplaatst in Idee, Meningen, Uit de krant

Getagged met ,

Adustum Messis

laat een bericht achter »

De effecten van “de Krediet Crisis” beginnen zicht hier in Almelo ook te openbaren.

Weekenduitjes met het gezin? Hier is de nieuwste rage: ga nou niet naar de koopzondag, de weerselooooose markt, de IKEA of de Kolk. Ga ook niet naar een veuls te duur pretpark, eetschuur of subtropies zwemparadijs. Neen, gewoon lekker ‘back-to-nature’ met het hele gezin. Geheel kosteloos.

Ga gewoon lekker met zijn vieren of vijfen naar een van deze maisveldjes.maisveld

Je komt misschien nog wel in de krant ook !

mais

Written by barriculus

september 21, 2009 op 8:19 pm

Geplaatst in top-10 nominatie

Getagged met , , ,

Mea Laudatio

laat een bericht achter »

Zoals altijd lees ik zo nu en dan de ouderwetse versie van www.tctubantia.nl.
Inderdaad, dat papieren ding :) Zowaar weer opgenomen in de wekelijkse linkdump :) TCTUB : thanks!

scan01

Written by barriculus

september 15, 2009 op 10:40 pm

Geplaatst in Uit de krant

Getagged met , ,

Fervefacio Pagatim

laat een bericht achter »

Op de website van tctubantia lees ik het volgende :

De gebruikers van de stadsverwarming zijn daardoor nu niet in de gelegenheid van energieleverancier te wisselen.

Cogas, die de stadsverwarming in beheer heeft, doet de hoge afrekeningen af als ‘een logisch gevolg van de strenge winter van afgelopen jaar en de hoge gasprijzen in 2008

Maar hoe hoog is die afrekening dan?

Gelukkig staat dat bij de reacties een stukje verderop.

Het is wel mogelijk om van de stadsverwarming af te komen.
Voor het afsluiten en weghalen van de meters moet er een bedrag van 170,- euro betaald worden aan de Cogas.
Dan kan er gewoon een CV combi ketel geplaatst worden.
Voor advies en een prijsopgave kunt u contact met ons opnemen.

Ik zou zeggen, voor 170eurie ben je van de stadsverwarming af, maar of je dat ook wil is een tweede natuurlijk….

Ik vraag me  wel af waarom de meters eruit moeten? Da’s toch zonde.

Je hebt toch ook weer meters nodig? Makkelijk geregeld is dat dan……

Written by barriculus

september 6, 2009 op 7:43 pm

Nieuwsgierig

laat een bericht achter »

En daar wordt ik dus heel nieuwsgierig van…

vertel me meer

Later meer schrijft men dan ook. Nou ik weet wel dat ik vandaag de hele dag kijk of er al nieuws is.

Hoe kan dat? En waar zat die piercing? Aan d’r teen? En dat rooster, was dat op de bodem van het zwembad? Of aan de wand? Heeft er iemand foto’s?  Wie was deze vrouw?

En nu zonder gekheid : wat is nou de nieuwswaarde van dit bericht op TCTUB?

update:

meisje

Het is helemaal geen vrouw, het is een meisje! Een meisje van 14 jaar.

Hoeveel zegt U?

Viertien meneer! Geboren in 1995 dus. Het jaar dat TMF en SBS6 begonnen  met uitzenden,
het jaar waarin Hollenboer (busje komt zooooo) in de hitparade stond.

En dan pas al een piercing! Het moet niet gekker worden
Ik heb verdorie sokken die ouder zijn dan haar ;)

Persoonlijk vindt ik het schandalig. Maar dat zal wel aan mij liggen….

Sterkte voor het arme kind!

Written by barriculus

augustus 25, 2009 op 5:59 am

Geplaatst in Meningen, Uit de krant

Getagged met , , , , , ,

Top 10

met één reactie

Ik verbaas me de laatste tijd steeds meer en meer over ‘de gang van zaken’ in ons Almelo. Neem nou bijvoorbeeld onderstaand artikel.

conicio sessio

Vooral de zin : “…De 17-jarige mocht na verhoor het bureau verlaten….” hoezo verlaten? Zo’n kudtjong (want dat *ben* je als je met stoelen naar taxi’s gooit) lever je persoonlijk af bij pappa en mamma. Met de rekening erbij van de schade aan de taxi.

Het verbaast me zoals gezegd meer en meer. Ik bedoel waar haal je het vandaan om met een stoel naar een taxi te gooien?

Het heeft natuurlijk een heleboel ‘haken-en-ogen’ maar volgens mij moet je zulke gassies gewoon even ontzettend haard billekoek krijgen. Bij voorkeur op het marktplein en bij voorkeur op zaterdagmidag.

Gezien mijn oplopende verbazing over de manier waarop dingen hier in Almelo gaan begin ik nu (beter laat dan nooit) met een nominatie lijstje. Een nominatielijstje van dit soort belachelijke dingen.

Misschien moet dat dan nog in diverse onderwerpen worden opgedeeld, maar vooralsnog noem ik het heel gemakkelijk ‘nominaties voor de top 10 van belachelijke dingen in Almelo’.

Een kijken hoe die top-10 er aan het einde van het jaar uit ziet……

Written by barriculus

augustus 15, 2009 op 7:48 am

#009/026

laat een bericht achter »

009/024

Ik kan alleen de tweede regel niet lezen….

Written by barriculus

augustus 14, 2009 op 4:04 pm

Temporo Quam Plures

laat een bericht achter »

Wel eens gehoord?

“We kunnen die risicowedstrijd niet door laten gaan, we hebben daar niet genoeg personeel voor”

“In de nacht van toen en toen was er een vechtpartij tussen een dertigtal jongeren…..”

Ik heb de oplossing gezien! Iets met stieren aan een lang stuk touw.

En een heleboel rennende mensen.

Ik denk dat de Partij van de Diertjes en een groot deel van het Groene Stukje hier veel over te klagen hebben. Waarschijnlijk over onnodig dierenleed en rechten van de mens en weet ik veel wat nog meer, maar ik denk dat het een prachtig idee is om deze Spaanse Methode ook in Almelo in te gaan voeren.

Gewoon één of twee van die beesten aan een lang stuk touw. Daar hou je de menigte wel mee onder controle. En wie niet horen wil die moet maar voelen.

Ik stem voor!

Written by barriculus

juli 5, 2009 op 9:36 pm

Geplaatst in Idee, Meningen

Getagged met

..twalmelo…..

laat een bericht achter »

De twitter-robot ‘twalmelo’ doet zijn ding nog steeds. Vier keer per uur worden er zoveel mogelijk twitters waar het woord “almelo” in zit getwitterd. Ook zoekt de robot op een aantal sites naar voorkomens van het woord ‘almelo’ en twittert daar dan over. Idereen die de robot volgt ziet dan deze berichten. En volgers, dat zijn er de laatste tijd wel. (bedankt allen!) maar zoals er in mijn kinderjaren al gezongen werd : “er kan nog meer bij….”.

Dus kom op. Zorg voor meer volgers voor de robot. Hoe meer zielen hoe meer vreugd :)

Het lijkt namenlijk best wel wat om 53 followers te hebben, maar daar zit ook de nodige ‘rotzooi’ tussen (getwomen1? QkZ0Bo? enzo)

Als bedankje voor het volgen van de robot en het laten ‘groeien’ van het aantal followers een fles wijn voor jullie allemaal!

Written by barriculus

juli 1, 2009 op 8:27 pm

Geplaatst in twitter

Getagged met ,

Aadorp of toch niet?

laat een bericht achter »

aadorpalmelo

Written by barriculus

juni 28, 2009 op 8:41 pm

Geplaatst in een plaatje zegt meer dan....

Getagged met , ,

TCTubantia headlines van 25-06-09

laat een bericht achter »

Written by barriculus

juni 25, 2009 op 7:40 pm

Geplaatst in Uit de krant

Fortibus es in ero. Vadis enim, causan dux?

laat een bericht achter »

muonen

Ligt het nou aan mij? Of zijn er meer mensen die dit bericht in Almelo’s Weekblad (maandag 22 juni, pagina 17) ook een beetje vreemd vinden?
Waar gaat het in hemelsnaam (woordspeling) over?

Munonen? Wacht dat zoeken we even op. Volgens “natuurkunde.nl” zijn dat :

….een zwaar soort electronen, die in de buitenste lagen van de atmosfeer gemaakt worden. Ze leven maar 2 microseconden en vliegen bijna met lichtsnelheid naar het aardoppervlak. Ze kunnen dus maar 600 meter afleggen (s=v•t). Toch komen ze 20 km verder op het aardoppervlak terecht…..

Gevolgd door een heel verhaal over Tweesteen, het rekken van tijd en een of andere Tweelingparadox.

Niet zo vreemd dat ik het allemaal niet volgde lijkt me dan. Pak van mijn hart. Maar nu?

We hebben nu in Almelo dus een tweetal ski-koffers op het dak van een of andere school die via weet-ik-veel-hoe-slecht-beveiligde-wifi-verbinding in rechtstreekse verbinding staan met het NIKEF in Amsterdam.
Hierin zitten dus apparaatjes die deze munonen detecteren (gaan die dingen ook dwars door ski-koffers???).

Omdat deze deeltjes niet zo vaak op de aarde komen zijn ze dus heel bijzonder. En dat meten we hier in Almelo.

Vanuit twee ski-koffers!!!!

Het moet niet gekker worden :)

Written by barriculus

juni 23, 2009 op 7:07 pm

#009/025

laat een bericht achter »

bb01.jog

Met een mooie achterkant ook

bb01.jeg

Written by barriculus

juni 23, 2009 op 6:43 pm

TCTubantia headlines van 22-06-09

laat een bericht achter »

Written by barriculus

juni 22, 2009 op 7:40 pm

Geplaatst in Uit de krant

TCTubantia headlines van 18-06-09

laat een bericht achter »

Written by barriculus

juni 18, 2009 op 7:40 pm

Geplaatst in Uit de krant

TCTubantia headlines van 15-06-09

laat een bericht achter »

Written by barriculus

juni 15, 2009 op 7:40 pm

Geplaatst in Uit de krant

TCTubantia headlines van 13-06-09

laat een bericht achter »

Written by barriculus

juni 13, 2009 op 7:40 pm

Geplaatst in Uit de krant

#009/024

laat een bericht achter »

bbbriefje

Written by barriculus

juni 10, 2009 op 6:35 am

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

TCTubantia headlines van 09-06-09

laat een bericht achter »

Bijpraten bewoners over werk Hanzelaan

ALMELO – De uitvoerder en de projectleider van de in volle gang zijnde werkzaamheden in de Hanzelaan praten de aanwonenden morgenavond bij.

Voorsorteerstroken in Rietstraat

ALMELO – Het kruispunt Rietstraat-Violierstraat gaat op de schop. Om de
huidige verkeerssituatie veiliger voor fietsers te maken, krijgt de
Rietstraat twee fietsvoorsorteerstroken. Dat gaat ten koste van een gedeelte
van de parkeerplaats bij huisnummer 57. Een gedeelte van de Rietstraat wordt
tijdelijk afgesloten voor de werkzaamheden.

Automobilist gewond tijdens aanrijding

WIERDEN – Een 41-jarige automobilist uit Nijverdal is afgelopen maandag
gewond geraakt bij een ongeval in Wierden. Een 46-jarige Wierdenaar reed op
de Erve Meijerinksweg vanuit de richting Wierden. Op de kruising met de
Schietbaanweg verleende de automobilist geen voorrang aan de van rechts
komende 41-jarige Nijverdaller.

Fietsende peuter gewond na botsing met auto

ALMELO – Een 3-jarig jongetje is maandagmiddag gewond geraakt bij een
aanrijding. Het ongeluk gebeurde omstreeks 17.45 uur op de Rembrandtlaan. De
peuter fietste vanachter een geparkeerde auto de straat op. Een 58-jarige
automobilist uit Almelo kon een aanrijding niet voorkomen. De peuter werd
naar het ziekenhuis overgebracht.

Meiden winnen streetdancefinale

ALMELO – De streetdancegroep Flowmotion is in het weekeinde in Den Oever
uitgeroepen tot beste dansgroep van Nederland. Een jaar lang mogen Michelle
Grooters, Sanne Lohuis, Stephanie Reinerink, Chayenne Brouwer, Karlijn
Struik en Pascalle Mannesen zich nationaal kampioen noemen. Wellicht langer,
want volgens Karlijn Struik zullen de meiden volgend jaar zeker hun titel
verdedigen.

Raadslid wil stopzetting PRT-project

ALMELO – Het Almelo’s Liberaal Alternatief (ALA) vindt dat het college van B
en W met onmiddellijke ingang moet stoppen met het zogenoemde PRT-project,
ook wel de ‘monorail van Anthon Sjoers’ genoemd.

Nog geen aanhouding in zedenzaken

ALMELO – De politie blijft naar eigen zeggen met man en macht werken aan de
oplossing van de zedendelicten, die zich in de afgelopen weken met
basisschoolleerlingen uit de Almelose wijk Windmolenbroek hebben voorgedaan.

Twee kandidaten voor lijsttrekkerschap D66

ALMELO – Voor het lijsttrekkerschap van D66 bij de gemeenteraadsverkiezingen
van maart 2010 heeft zich naast het enige zittende raadslid Fred Gerritsen
ook het oud-raadslid Gina Rozema-Jungjohann gemeld.

Toekomst van Grote Kerk onzeker

ALMELO – Het voortbestaan van de Grote Kerk in het centrum van Almelo staat
ter discussie. Dat is het gevolg van besluiten, die de algemene kerkenraad
van de Protestantse Gemeente Almelo (PGA) heeft genomen om haar financiële
positie te verbeteren.

Written by barriculus

juni 9, 2009 op 7:40 pm

Geplaatst in Uit de krant

Is dat wat?

laat een bericht achter »

Twitter. Ik zit er al vanaf begin dit jaar op maar heb er nog niet veel aan gehad. Een of andere wazige “VetruvuanMan” volgt me, en “Almelo”, maar dat is een soort van huizen in de verkoop spam site ding. En daar wordt ik ook niet vrolijk van.

Wil eens kijken of er iets mee toe doen is nu.

Iets grappigs. Of onzinnigs. Ja onzinnig dat lijkt me beter. Voor een ieder die niet ‘twittered’ (of hoe je dat ook maar schrijft) stop gerust met lezen …

Voor de twitterende lezers dan het volgende :

Volg me dan op twitter. Dan ga ik jullie ook volgen (he bah, heeft wel en heel erg “Als ik de jouwe mag zien, dan mag jij de mijne zien”-effect maar goed).

Volgen dus. En dan zal ik via de twitterberichten zo af en toe eens wat ‘prijsvragen’ posten. Geen grote prijzen, maar wel eeuwige roem en een vermelding op de site alhier.

Lijkt het wat: Ga dan snel naar http://www.twitter.com/barriculus en klik op de volg-knop.

happybirds1Large

Written by barriculus

juni 8, 2009 op 7:23 pm

Geplaatst in Idee

Getagged met

Europa

laat een bericht achter »

Een onderwerp waar je wel over moet schrijven deze dagen. Over hoe vreemd de uitslag wel niet is. Over hoe je deze cijfers (vete plus voor PVV/D66, vette minnen voor gevestigde orde) moet interpreteren. Harry Potter die zijn felicitaties uitspreekt richting de winnaars met een gezicht nog zuurder dan ….. nou ja vul maar in.

Over hoe het toch kan dat ‘de Nederlanders’ zo massaal niet zijn gaan stemmen. En hoe dat kan. Over het feit dat men de legitimatieplicht tijdens de verkiezingen niet wilde versoepelen ook al lopen er veel mensen rond zonder legitimatie bewijs.

Zonder legitimatie bewijs? En dan toch stemmen? En was het dragen en kunnen tonen van een geldig legitimatiebewijs niet verplicht tegenwoordig?

Daar wil ik helemaal geen bits en bytes aan vuil maken. Wel wil ik een poging doen om te verklaren waarom ik denk dat er zo’n lage opkomst was afgelopen juni 4.

Het interesseert ‘de Burger’  gewoon geen ene fuck. Je kan het mooier zeggen dan het is (de afstand tussen de burger en de EU is te groot) maar dat is waat het volgens mij op neer komt. Het is niet dat ‘de Burger’  tegen Europeese dingen is. Maar dat ‘de Burger’ gewoon geen heil ziet in wat die EU meuk nou voor ze oplevert.

Wat interesseert mij het nou dat er een bordje langs de weg staat bij een of andere bouwput waarop te lezen is ‘dit project is mede mogelijk gemaakt door de europese subsidies’.

Europees voetbal, dat is pas interessant! Of het EuroVisie Songfestival! En een weekendje Brussel, Parijs of Barcelona!

Een zwikje politici die vanuit een bijna globale positie de lokale gang van zaken willen sturen omdat zij denken dat zij het beter weten kunnen wat bij betreft gewoon heel lekker krijgen wat ik ze wens!

Europa, vroeger waren zelfs de goden erop verliefd, het lijkt tegenwoordig of zelfs de varkens er geen brood meer van lusten :)

Misschien moet ik toch maar eens dat .eu domein gaan kopen : http://sn.eu  :)

Written by barriculus

juni 6, 2009 op 7:40 am

Geplaatst in Column, Meningen

Getagged met , , , , ,

2x Nieuw

met één reactie

Tja, twee keer nieuw. Aan de rechterkant ziet U een tweetal kopjes. “Eens” en “Oneens”. Ik ga proberen om hieronder links te plaatsen naar pagina’s op het internet die iets beschrijven waar ik het wel of niet mee eens ben.

Written by barriculus

mei 30, 2009 op 5:47 am

Geplaatst in Meningen

#009/23

laat een bericht achter »

Untitled

Written by barriculus

mei 30, 2009 op 5:33 am

Geplaatst in Zutt

#009/22

laat een bericht achter »

out

Written by barriculus

mei 30, 2009 op 5:30 am

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

Mexicaanse Griep

laat een bericht achter »

Door de rare berichten over de varkens mexicaanse griep, kon ik maar aan een ding denken. Vandaar een dubbel nieuwswoordplaatje :)

mexgriep

negerzoeneffect

Written by barriculus

april 29, 2009 op 6:28 pm

Geplaatst in Nieuwswoord

#009/021

laat een bericht achter »

scannen0021

Written by barriculus

april 25, 2009 op 11:48 am

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

Equus Certamen

laat een bericht achter »

Onderstaand knipsel uit de “Equus Certamen” wilde ik jullie niet onthouden. Gewoon even klikken en je kan het hele verhaal lezen.

profielschets

De videoboodschap in kwestie staat hier en de backup staat op YouTube.

Written by barriculus

april 19, 2009 op 8:33 am

Geplaatst in Almelose politiek, Via-via

Getagged met

#009/020

laat een bericht achter »

scannen0003

Written by barriculus

april 7, 2009 op 10:09 am

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

#009/019

laat een bericht achter »

scannen0002

Written by barriculus

april 7, 2009 op 10:08 am

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

Afghanistan Top

laat een bericht achter »

afghanisatantop

Written by barriculus

april 1, 2009 op 9:26 pm

Geplaatst in Nieuwswoord

Herenaccoord

laat een bericht achter »

Een poging tot wat nieuws. Een woord uit het nieuws, en daar maak ik dan een soort van ‘demotivator‘-plaatje van.

Nummer 1:

herenaccoord

Written by barriculus

maart 31, 2009 op 6:42 pm

Geplaatst in Nieuwswoord

Dood of Levent

laat een bericht achter »

Neen, geen spelvoud.

Deze keer is het bewust “Levend” met een t.
Wat leest ik toch weer op het grote boze internets?
Kijk anders even hier, hier of hier.

Hoe kan het in hemelsnaam zijn dat “lopende het onderzoek” iemand wordt vrijgelaten met een laten we zeggen ‘opmerkelijke staat van dienst’.

Je kan toch op je blote voeten aanvoelen dat zo’n gozer niet deugd?

Gelukkig heeft hij afgelopen nacht bewezen dat deze vooroordelen niet onjuist waren. Gelukkig zit hij (neem ik aan) momenteel in hechtenis.

Het zal toch niet zo zijn dat deze persoon wederom “lopende het onderzoek” op vrije voeten komt?

Noemen en benomen! Signaleren en handhaven!

Opsluiten of uitzetten, meer zit er in mijn ogen niet op. In Almelo is geen plek voor zulks mafkezen. In Nederland eigenlijk ook niet.

Ik stem voor een nieuw Australië waar we onze crimineeltjes kunnen dumpen! Na een paar honderd jaar zorgt de zelf-corrigerende werking dan wel voor een goed resultaat!

Written by barriculus

maart 20, 2009 op 7:31 pm

Geplaatst in Meningen, Via-via

Afvalkosten

with 2 comments

Barriculus heeft het wat druk de laatste dagen. De komende dagen ook :)
Alvast een stukje research gegevens om op een later tijdstip over door te gaan

Kijk eens bij het CBS, daar zeggen dat in 2006 een gezin in Almelo 539 kilo op jaarbasis aan huishoudelijk afval heeft. En 96 kilo aan GFT……

Written by barriculus

februari 25, 2009 op 8:38 pm

Geplaatst in Research

#009/018

met één reactie

Een internationale deze keer!!!!!

scannen0017

Written by barriculus

februari 21, 2009 op 7:35 am

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

#009/017

laat een bericht achter »

bbrief0010

Written by barriculus

februari 17, 2009 op 6:10 am

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

Afvalkosten : The Neverending Story

laat een bericht achter »

Een tweetal updates op de zaak “Afvalkosten”. De twee eerdere berichten zie je hier en hier.

De eerste update is een soort verkapte mea-culpa van meneer (of mevrouw) “geflitst”. Lees het anders zelf even.

krantje

Dank voor de verontschuldigingen!

Ten tweede heb ik van “twente milieu” (nog) geen informatie kunnen verkrijgen omtrent het gemiddelde gewicht van een afvalcontainer.

Wel kreeg ik van Anja Neurink, de frontoffice medewerkster van Twente Milieu het volgende antwoord op mijn vraag :

Geachte heer /mevrouw,

Het gewicht van uw container voor zowel de GFT als de grijze van 140 ltr en  240 ltr is maximaal 70 kg. De wagen is daarop afgesteld zodat deze ook niet meer kan tillen.

Voor verdere vragen kunt u contact opnemen met onderstaand telefoonnummer.

Met vriendelijke groeten,

Anja Neurink
Frontoffice medewerkster

Zeventig kilo dus.

Ik zal mijn rekensommetje dan nog eens doen (goed opletten “geflitst”)

50 weken maximaal 70 kilo per keer = 3.500 kilo vuil per jaar.
Afvalstoffenheffing : € 298,20 per jaar.
€ 298,20 / 3500 kilo = € 0,0852 per kilo.

Ik betaal dus 0,085 eurie voor iedere kilo afval (als ik tenminste mijn bak altijd tot de 70 kilo volmaak, en dat doe ik niet, dat weet ik zeker)

De gemeente bespaart € 80.000,00 aan afvalverwerkingskosten omdat er 700.000 kilo minder afval wordt aangeboden (en dus opgehaald).

Dit komt volgens mijn (lagere-school) rekenkunst nog steeds neer op :

€ 80.000 / 700.000 kilo = € 0,1142 euro per kilo.

Dit zou dus inhouden dat als ik mijn bak altijd voor de volle 70 kilo aan de straat zet dat de gemeente er € 0.029 op bij moet betalen.

Maar als ik mijn bak minder vol doe dat de gemeente er dus op verdient.

graph

Vandaar mijn interesse in het ‘gemiddeld bak gewicht’. Volgens mijn formule ( 298.20 / 50x  = 0,1142 ==> 50x * 0,1142  = 298.20  ==> 5,71x = 298.20 ==> x = 52.22) ligt het break even punt op 52.22 kilo.

Alles wat ik meer in de bak stop (per keer dus dat is zowel groen als grijs!) kost de gemeente geld. Alles wat ik minder in de bak stop levert de gemeente geld op….

Toch maar eens achterhalen hoeveel kilo er nu in Almelo op jaarbasis opgehaald wordt………

Written by barriculus

februari 6, 2009 op 7:26 pm

Geplaatst in Column, Research, Via-via

Getagged met

#009/016

laat een bericht achter »

bbrief0008

Written by barriculus

februari 1, 2009 op 10:11 am

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

#009/015

laat een bericht achter »

bbrief0007

Written by barriculus

februari 1, 2009 op 10:10 am

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

#009/014

laat een bericht achter »

bbrief0006

Written by barriculus

februari 1, 2009 op 10:09 am

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

#009/013

laat een bericht achter »

bbrief0005

Written by barriculus

februari 1, 2009 op 10:05 am

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

#009/012

laat een bericht achter »

bbrief0004

Written by barriculus

februari 1, 2009 op 10:04 am

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

Geflitst : non intellectum of bardus?

laat een bericht achter »

Help!

Ik wordt niet alleen actief opgespoord door meneer of mevrouw ‘Geflitst” maar ook nog eens onjuist bejegend.

Het kan maar twee dingen betekenen : óf geflitst kan niet lezen, óf geflitst is moedwillig smaad en laster aan het verspreiden over Uw aller Barriculus!

Leest eert nog even mijn bericht over de ‘besparing op afvalkosten‘ van eerder deze maand. En kijk dan eens naar onderstaand bericht uit ‘de krant’.

krant0003

Heb nooit gesproken over verdwenen geld, alleen maar over winst die gemaakt wordt. Ik wacht nog steeds op antwoord aangaande de gemiddelde kilo’s van de kliko’s, zodra daar meer over bekend is uiteraard een update.

Aan meneer of mevrouw ‘geflitst’ dan ook de vraag wat de reden is van deze grove onjuistheid in de column.

Written by barriculus

januari 30, 2009 op 1:22 pm

Geplaatst in Klagen, Meningen

Getagged met

Vreemde vraag

met één reactie

Maar lijkt een stukje windmolenbroek nou niet heel erg op een soort van doodskop en-of voodoo masker?

Was dit zo bedoeld? Of kwam het per ongeluk zo uit?

Written by barriculus

januari 25, 2009 op 4:06 pm

#009/011

laat een bericht achter »

bbrief0003

Written by barriculus

januari 25, 2009 op 3:22 pm

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

#009/010

laat een bericht achter »

bbrief0002

Written by barriculus

januari 25, 2009 op 3:22 pm

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

#009/009

laat een bericht achter »

bbrief0001

Written by barriculus

januari 25, 2009 op 3:21 pm

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

Allenstaande man……

laat een bericht achter »

krant0001

Moest er toch wel even om lachen toen ik deze “140″ zag.
Omdat ik zo’n nieuwsgierig aagje ben zocht ik op Google naar het o6-nummer. Je weet immers maar nooit….

Geen naam bij het nummer (tuurlijk niet!) maar het grappige is dat deze advertentie vaak voorkomt in de zoekresultaten. En niet alleen in de weekendkrant, maar ook in de uitgaven van Oldenzaal Enschede en ga zo maar door. (om zelf te zoeken via google : klik hier)

Ik vindt het nog wel wat hebben ook. Geen dubbele bodem, geen illusies of mooie praatjes maar recht door zee. En dat zonder het stellen van al te hoge eisen. Vrouw en 18+, da’s al voldoende!

Ik vraag me stiekem af wat het ‘netto resultaat’ van deze ‘campagne’ is maar uniek is het zeker!

Wat vinden jullie ervan….

Written by barriculus

januari 25, 2009 op 9:09 am

Geplaatst in Zonder categorie

Getagged met

#009/008

laat een bericht achter »

scannen0015

Written by barriculus

januari 24, 2009 op 4:44 pm

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

#009/007

laat een bericht achter »

scannen0016

De kreukels maken deze wel heel erg mooi!

Written by barriculus

januari 24, 2009 op 4:43 pm

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

#009/006

laat een bericht achter »

Wederom een met een voor- en achterkant!

scannen0013

scannen0014

Written by barriculus

januari 24, 2009 op 4:22 pm

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

Afvalkosten : Gravitas pendo arum?

with 2 comments

Tja wat lees ik nu weer op tctub? Gemeente bespaart 80k eurie vanwege het chippen van de afvalcontainers?

Mijn god.  700.000 kilo minder afval door 500 bakken per week minder? En dat bespaart dan 80k?

Snel even rekenen :

Ik betaal voor mijn afvalstoffenheffing € 298,20 per jaar. Hiervoor mag ik dan (gemiddeld) 26x een grijze bak en 26x een groene bak aan de straat zetten. Mijn groene heeft een inhoud van 240 liter en de groene 140 liter.

We rekenen in kilo’s en een volle groene bak is 7.7 kilo en een groene bak 17 kilo. (cijfers via http://www.iok.be/htmlsite/diftar3.html en van 2004 dus oud…. )

Dat komt neer op 26x 7.7 kilo en 26x 17 kilo = 200.2 kilo + 442 kilo = 642.2 kilo. En daar betaal ik dus € 298.20 voor? Dat is € 0.46 per kilo.

Als een besparing van € 80.000 op 700.000 kilo minder afval gedaan kan worden komt dat voor mij neer op een kostprijs van een  kilo afval van € 0.114 !!

Dat houdt dus in dat de gemeente een dikke 30 cent per kilo afval aan pure winst maakt!

Ik begrijp dat dit blog door ‘de oude media’ gelezen wordt. Als er iemand is die me de gemiddelde kilo’s opgehaald afval kan geven kunnen we eens een echte berekening doen! Vooralsnog lijkt het een grote scam!


Written by barriculus

januari 22, 2009 op 9:56 pm

Geplaatst in Meningen, Research

Scamnum Victus

laat een bericht achter »

Wat lees ik op de internets (en dan vooral de lokale) toch een boel
verschillende meningen over de voedselbank.

Het rare is dat de mensen waarvan ik dacht dat het voorstanders zouden het dat helemaal niet zijn. En andersom ook!

Mijn mening had ik nog niet. Maar ik mag niet achterblijven natuurlijk. Ik zal mijn mening hier ‘live’ gaan vormen.

Mijn mening wordt door feiten gevormd. En niet door principes. Principes zijn namelijk voor mensen zonder argumenten hoorde ik een wijs man eens zeggen.

Laten we beginnen met de definitie van ‘voedselbank’. Als er iemand is die ons precies kan vertellen wat de voedselbank doet dan is het ‘voedselbank.nl’ wel. Op hun website lees ik het volgende :

De Voedselbank zamelt bij producenten en distributeurs van levensmiddelen de producten in die om één of andere reden niet verkocht kunnen worden…… De ingezamelde producten worden wekelijks verdeeld onder particuliere gezinnen en organisaties die aan de door de Voedselbank geformuleerde criteria voldoen.

Nobel zo lijkt het in eerste instantie. Echter, wat zijn die criteria dan vraag ik mij af? En wie  zorgt voor de correctheid van die gegevens.? Welnu ook daar heeft eerder genoemde website een (deel)antwoord op lees gerust zelf even hier en hier

En dan ben ik helemaal los. Een instantie moet de aanmelding doen middels dit aanmeldformulier.  Hoe hulpverlende instanties zoals maatschappelijk werk, specialistische thuiszorg, diakonie, riagg, vluchtelingenhulp etc. aan de juiste gegevens komen is mij dan een raadsel.

De criteria zetten me wel aan het denken. Stel  een gezin met een pappa en een mamma en een kind van laten we zeggen 12 voor.

Houdt dit dan in dat als er in dat gezin een besteedbaar inkomen van minder dan € 260,= (en ik neem aan per maand, daar staat niets over geschreven op de website van voedselbank.nl) over dat ik dan recht heb op ‘boodschapjes’ van de voedselbank? Niet om het een of het ander hoor maar kun je voor 260 euries in de maand geen boodschappen doen voor een gezin van die omvang? En als dat al niet kan, kun je daar dan wel kleren van kopen? Wat wordt precies geaccepteerd als ‘overige vaste lasten’ (zie weer het excel formulier)…onduidelijkheid alom mijnsinziens.

U ziet het, vanuit de voedselbank site informatie geen +’s voor mijn mening. Het is ondoorzichtig, abstract en geeft mogelijkheden tot willekeur. Tevens vindt ik een stichting nou niet de meest ideale plek om al dit soort (toch best gevoellige) informatie in beheer te hebben.

Mijn mening : als iemand echt niet zonder de ‘dienst’ van de voedselbank kan dan kun je dat met je ogen dicht wel zien lijkt me. Daar is dan geen excel formuliertje met een zwikje wazige acceptatiecriteria voor nodig. Als er iemand bij je aanklopt als voedselbank zijnde dan moet je gewoon geven, en niet eerst om een excel formuliertje vragen.

Kun je je het al voorstellen? : “Nee sorry mevrouw, we moeten Uw aanvraag weigeren, U heeft 290 euro besteedbaar inkomen over dat is meer dan onze cirteria”

Mijn mening over de voedselbank is dan ook moeilijk te verwoorden. Ik ga het toch proberen:

Ik sta volledige achter het idee de voedselbank (mensen met minder dan ‘de rest’ elementaire zaken als eten en drinken niet onthouden). De manier waarop dit gaat ben ik het zeker niet mee eens.

Volgens mij wonen we in een land waar we geen honger hoeven te lijden. Een land waar de rijken een grotere bijdrage leveren aan de sociale voorzieningen  dan de minder rijken.

Mijn mening :  Ik ben tegen !

Stop met de ontwikkelingshulp (5 miljard euro in 2008!!!) en gebruik dit geld om belachelijke zaken als voesdselbanken overbodig te maken! Want het is belachelijk dat er in Nederland nog mensen zijn die voor hun primaire levensbehoeften zijn overgelaten aan (in mijn ogen) onvolwassen stichtingen als de voedselbank.

Zo vlak voordat ik op verzenden druk, komt er zowaar nog een argument bij me naar boven borrelen waarom ik tegen de voedselbank ben : er zijn NOOIT boodschappenbriefjes te vinden bij de voedselbank :)

Written by barriculus

januari 21, 2009 op 8:48 pm

Geplaatst in Meningen

Getagged met

wholinks_f7a088d5f0f41ee4418b7400ae84ae65

laat een bericht achter »

Tja,
Deze moet er staan voor de verify optie van wholinkstome :)

Beetje vreemd, maar wel lekker :)

Written by barriculus

januari 21, 2009 op 9:48 am

Geplaatst in Zutt

Bene qui latuit, bene vixit

laat een bericht achter »

Het leek wel kerst bij de appie happie aan de Nieuwstraat afgelopen zaterdag. Niet omdat er nou zoveel aanbiedingen waren. Nee ook niet omdat het nou zo extreem druk was in de winkel.

Neen, het leek wel kerst voor Uw aller barriculus omdat er overal boodschappenbriefjes lagen. De eerste spotte ik al bij het karretjes-ophaal-en-wegbreng-hokkie op de parkeerplaats.

Tijdens het onderdrukken van een kleine glimlach raapte ik het weggeooide stukje prive-proza onopgemerkt op tijdens het oprapen van het (opzettelijk) gevallen vijtigeurocentmuntstukje.

Een professioneel boodschappenbriefjesspaarder loopt natuurlijk niet te koop met zijn, overigens onschuldige, dwang-neurose.

Maar goed, eenmaal binnengekomen leek het of er een bom was ontpoft binnen de appie happie. De hele entree lag bezaaid met boodschappenbriefjes. Links en rechts, voor (of eingenlijk achter, maar dat ligt aan de uitgangspositie) de kassa’s en onder de kaugumballenapparaten lagen tientallen boodschappenbriefjes.

De natte droom van iedere boodschappenbriefjesverzamelaar. Terwijl ik vakkundig mijn veter strikte naast een bijzonder lonkend azuurblauw exemplaar (beschreven met ‘goud glitterende kerstkaartbeschrijf stift’) om het exemplaar ongezien in de zak te laten verdwijnen bekroop me een onbestemd gevoel.

Het leek wel haast te mooi om waar te zijn. Verderop zag ik er nog een liggen, anders van kleur maar identiek in handschrift. Terugdenkend aan het exemplaar van bij de karretjes op de parkeerplaats was dat ook hetzelfde handschrift. Werd ik nou gek?

Angstzweet bekroop me. Zou het een val zijn? Een verwoedde poging van een kwade klant die nou wel eens wil weten welke mafkees zijn (of haar) boodschappenbriefjes toch steeds op het internet plaatst? Of die overijverige filiaalmanager die me al eens bijna opheterdaadde terwijl ik een bijzonder prachtig exemplaar vanaf achter de kassa weg wilde grissen?

Terwijl al die gedachten zo door mijn hoofd gingen nam ik het besluit om het  azuurblauwe boodschappenbriefje te laten voor wat het was.

Al winkelend kon ik er eigenlijk wel om lachen. Alsof iemand de moeite zou nemen om overal boodschappenbriefjes achter te laten (ik meende er zelfs een van hetzelfde kaliber tussen de ingeblikte tonijn te zien liggen) in de hoop dat ik die dan zou pakken. En dan? Overal candid-camera’s? Ralph Inbar die dan op me af komt rennen?

Spijt had ik wel die avond. Want het was een bij-zon-der mooi boodschappenbriefje. Spijt als haren op mijn hoofd. Tot vanavond. Want wat ik toen in de krant las bevestigde mijn belachelijke hersenspinsels van afgelopen zaterdag.

)

Written by barriculus

januari 20, 2009 op 7:53 pm

Geplaatst in Column

#009/005

laat een bericht achter »

scannen00071

Written by barriculus

januari 11, 2009 op 11:01 am

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

#009/004

laat een bericht achter »

scannen0006

Written by barriculus

januari 7, 2009 op 5:48 pm

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

#009/003

laat een bericht achter »

De achterkant was interessanter dan de voorkant van deze boodschappenbrief….

scannen0005

scannen0004

Written by barriculus

januari 7, 2009 op 5:47 pm

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

Geflitst – en niet eens een brief van CJIB

laat een bericht achter »

Deze “wijndrinkende latijnliefhebbende Almelöer” is zomaar even geflitst. Big Brother van TCTUB was watching me al een poosje zo lees ik ;)

Nooit geweten dat mijn wordpresje zelfs tot diep in de katakomben van tctubantia gelezen werdt. Voel me nu bijna verplicht om toch eens wat meer van mijn hersenspinsels alhier te posten.

Grappig te lezen dat meneer (of mevrouw?) “geflitst” niet verder komt dan dat ik een “wijndrinkende latijnliefhebbende Almelöer” ben. Dat lezende ging er een “….wil de echte barriculus dan nu opstaan?…” door mijn hoofd :)

Laten we het er op houden dat van de drie kenmerken er twee zeker waar zijn. Wijn drinken dat doe ik wel. Een Almelöer ben ik ook zeker.

Maar mijn relatie tot “het Latijn” is net als mijn relatie met maandagen : vrienden zullen we nooit worden :)

Zou ik bijna vergeten het stukje TCTUB te plakken…

Omne ignotum pro magnifico est

Omne ignotum pro magnifico est

Written by barriculus

januari 6, 2009 op 9:27 pm

Geplaatst in Via-via

#009/002

met één reactie

scannen0002

Written by barriculus

januari 1, 2009 op 12:14 pm

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

#009/001

laat een bericht achter »

Hij is dan wel van vorig jaar, maar nu pas geupload. En dus telt is voor dit jaar :)

scannen0001

Written by barriculus

januari 1, 2009 op 10:34 am

Geplaatst in Boodschappen Briefjes

Geld besparen??

laat een bericht achter »

Barriculus Bespaar Tip #001

Gehoord op de radio en zo ontzettend waar. Let op :

Vul Uw meterstanden nog niet in!

Vanaf volgend jaar gaan de prijzen omhoog. ALs U nu al de meterstanden invult is alle verbruik van daarna volgens het nieuwe tarief.

Stel dit zo lang mogelijk uit. (minstens tot einde jaar!)

Written by barriculus

december 23, 2008 op 10:09 am

Geplaatst in Via-via

MaxiMedia

with 3 comments

Via de MaxiMedia kijk luister ik naar de raadsvergadering van de Almelose gemeenteraad.

Een live verslag gaat wat ver, maar indien dit in een PodCast te downloaden is hou ik me aanbevolen…..

Grappig was te horen waar de Almelose SP voor staat.
Je moet het hele verhaal gehoord hebben maar : “…..ik gun het iedereen maar een wethouder behoort dat niet te doen…..” en, zo nog mooier “…als het iemand van de SP-fractie was geweest, dan had ik hem geroyeerd…..” zijn toch kreten die de ware aard van het beestje wel laten zien :)

Iedereen is gelijk alleen sommigen zijn meer gelijk dan anderen was al een gevleugelde uitspraak. Na vanavond voeg ik hier de volgende aan toe :

“Iedereen is gelijk alleen sommigen zijn minder gelijk dan de anderen”

Hij klink mooier als :

“omnis est par aliqui est par minor “

Maar genoeg over onze SP vertegenwoordiger. Voor de rest is het een nog steeds een interessante bijeenkomst om naar te luisteren.

Dhr. Hummels zei ook iets treffends : We moeten ” uit de onderbuik moeten kunnen roepen over feiten die we weten zonder ons druk te maken over of we die feiten wel al mogen uitspreken”

Een interessante discussie.  Ik ben het denk ik wel met hem eens ook al zitten er haken en ogen aan. Misschien dat ik daar nog eens op terug kom.

Ik schakel snel weer over naar de webcast……misschien zie ik zometeen wel iemand met een schoen gooien :)

update : de motie van de SP is afgewezen

Written by barriculus

december 16, 2008 op 8:25 pm

Geplaatst in Meningen, raad

SIDN

laat een bericht achter »

In navolging op Case Closed…..toch? een kleine update.

De domeinnaam deherenvanalmelo.nl staat in quarantaine en zal op 14 januari vrij komen voor registratie. Deze gegevens laten bijwerken heeft dan ook niet veel zin.

voor de domeinnaam herenvanalmelo.nl loopt op dit moment een verzoek bij de deelnemer om de gegevens bij te werken.

De domeinnaam de2herenvanalmelo.nl was bij mij nog niet bekend. Voor deze domeinnaam heb ik nu alsnog een verzoek bij de deelnemer neer gelegd om de gegevens bij te laten werken.

U zult echter niet op de hoogte worden gesteld wanneer de gegevens zijn aangepast. SIDN raad u aan regelmatig de Whois op de website van SIDN (URL: http://www.sidn.nl/ace.php/c,727,43,,,,Is_de_naam_nog_vrij_.html?lang=NL&uitgebreid=CHECKED&domein=&zoek.x=29&zoek.y=9) te raadplegen.

Ik vertrouw er op u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Written by barriculus

december 13, 2008 op 10:12 am

Geplaatst in Research

..en daar hoor je niets over

met één reactie

Maar ik wil het wel even gemeld hebben. Ik denk zelfs dat ik er maar een iets groter lettertype voor neem. Let op:

Wat is de diesel tegenwoordig goedkoop!!!!

Het viel me vandaag bij het tanken gewoon echt op. Ik moest minder euro’s betalen dan ik liters had….

Dat mag wat mij betreft wel een poosje zo blijven!

Written by barriculus

december 12, 2008 op 4:59 pm

Geplaatst in Meningen